Ostatnimi czasy bardzo często możemy się spotkać z sytuacją, w której to dealerzy sprzedający samochody decydują się na zaopatrywanie ich w zestawy naprawcze zamiast standardowego koła zapasowego. Jakie są plusy i minusy posiadania zestawu naprawczego?
1. Koło zapasowe lub zestaw naprawczy?
2. Zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego
3. Jak działa zestaw naprawczy?
Koło zapasowe było do tej pory jedyną opcją wybrnięcia z niefortunnej sytuacji spowodowanej złapaniem gumy. Jako pomoc drogowa widzimy, że okoliczności te uległy zmianie w momencie, gdy dealerzy zaczęli zaopatrywać samochody w tzw. zestawy naprawcze. Tego typu rozwiązanie ma swoje plusy, ale trzeba liczyć się również z tym, że nie do końca będzie w stanie zastąpić standardowe, sprawdzone rozwiązanie.
NACIŚNIJ, BY ZADZWONIĆ TEL. 508 738 707
Skupiając się na samym zamyśle takiego rozwiązania bez wątpienia możemy stwierdzić, że znajdzie ono swoich zwolenników. Będzie to przede wszystkim dobre rozwiązanie dla osób, które do tej pory miały problemy z wymianą koła w momencie, gdy wymagała tego sytuacja. Mogło to być spowodowane brakiem umiejętności w zakresie wymiany koła, złym przeszkoleniem, niewiedzą, ale także prozaiczną potrzebą dotarcia na miejsce w określonym czasie.
NACIŚNIJ, BY ZADZWONIĆ TEL. 508 738 707
Zdarza się również sytuacja, w której po prostu nie jesteśmy w stanie fizycznie sprostać odkręceniu koła, chociażby w sytuacji gdy mamy do czynienia z zapieczonymi śrubami. Z pewnością również decydując się na zestaw naprawczy oszczędzimy nieco miejsca w bagażniku, co może być szczególnie istotne zwłaszcza dla osób, które mają tam zamontowany zbiornik z lpg. Taki argument jest w stanie przekonać wielu użytkowników do zakupu zestawu naprawczego. Zatem jakie argumenty mogą nas skłonić do zaopatrzenia się w koło zapasowe – z pewnością wady rozwiązania opisanego powyżej.
Jest kilka kwestii z którymi trzeba się liczyć decydując się na zakup zestawu naprawczego. Przede wszystkim odległość jaką możemy pokonać na załatanej w ten sposób oponie. Jest to tak naprawdę odległość pozwalająca w bezpieczny sposób dostać się do pogotowia wulkanizacyjnego lub najbliższego warsztatu. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że każdy zestaw naprawczy ma swoją datę ważności więc jeżeli nie będzie konieczności z jego skorzystania, to po pewnym czasie będziemy po prostu musieli liczyć się z kosztami zakupu nowego zestawu. Problemem może być również fakt, że nie każdy wulkanizator zdecyduje się na naprawę opony, która została potraktowana pianką z zestawu naprawczego.
NACIŚNIJ, BY ZADZWONIĆ TEL. 508 738 707
W skład zestawu naprawczego wchodzi kompresor elektryczny oraz pianka uszczelniająca. Jeżeli mamy do czynienia z niewielkim uszkodzeniem opony, to zasada działania jest bardzo prosta. Podłączamy kompresor i czekamy aż opona zostanie napompowana do odpowiedniego ciśnienia. W tym samym momencie do opony jest również wtłaczana pianka uszczelniająca, która ma zadanie zabezpieczyć oponę od wewnątrz. Decydując się na wybór jednego z rozwiązań musimy przemyśleć czy istotniejsza jest dla nas wygoda i łatwość użytkowania zestawu naprawczego, czy możliwość kontynuowania dalszej podróży w pełnym wymiarze, dzięki zastosowaniu koła zapasowego.